Lofzang C6Z06

Laatste nieuwtjes heet van de pers? Leuk programma op TV? Gaaf boek gevonden? Meld ze hier!

Lofzang C6Z06

Berichtdoor Outjer » 24 Mei 2020, 14:06

Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW en Motec velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech filter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear

Re: Lofzang C6Z06

Berichtdoor Fred_S » 30 Mei 2020, 18:48

Ja de C6Z06 was een bijzonder geslaagd ontwerp en het functioneerde gewoon, wat je van zijn opvolger niet kan zeggen. Ik ben heel erg benieuwd of GM met de C8Z06 weer zo'n bijzondere auto heeft ontwikkeld. Prijstechnisch nog een decennium "out of my league", maar je moet iets hebben om over te dromen.
Gebruikers-avatar
Fred_S
3rd gear

Corvette: C6 Coupe Precision Red

Berichtdoor Cenobyte » 31 Mei 2020, 18:41

Fred_S schreef:Ja de C6Z06 was een bijzonder geslaagd ontwerp en het functioneerde gewoon, wat je van zijn opvolger niet kan zeggen. Ik ben heel erg benieuwd of GM met de C8Z06 weer zo'n bijzondere auto heeft ontwikkeld. Prijstechnisch nog een decennium "out of my league", maar je moet iets hebben om over te dromen.

Hoe bedoel je? De C7 was toch ook gewoon een heel geslaagde auto? Ik vond de C6 eigenlijk maar een saai ontwerp tot de Z06 en de Grand Sport ten tonele verscheen, maar het interieur blijft voor mij te saai voor een sportauto. :mrgreen:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor Fred_S » 31 Mei 2020, 19:17

Cenobyte schreef:
Fred_S schreef:Hoe bedoel je?

Ik heb het niet over het design, want dat is persoonlijke smaak, en daar valt niet over te twisten, maar over het technische aspect.
De C6Z06 werd in de markt gezet als een auto waar je het circuit mee op kan, en dat kan hij inderdaad.
Dat C7Z06 wordt geplaagd door hitteproblemen die door GM nooit zijn opgelost tijdens de productiejaren. Ik weet, er zullen vast eigenaren reageren die nergens last van hebben, maar als je beide Z's over een circuit zou jagen dan moet de C7Z06 al snel afhaken.
Gebruikers-avatar
Fred_S
3rd gear

Corvette: C6 Coupe Precision Red

Berichtdoor Cenobyte » 31 Mei 2020, 19:23

Ah dat probleem, ja dat is inderdaad een deukje in het sportieve imago van Corvette. Bij normaal gebruik zul je er weinig van merken (al vraag ik me af of het ook opduikt bij lang op hoge snelheid cruisen op de Autobahn?) maar op het circuit was dit zeker lastig.

Maar buiten dat vind ik de C7 een erg geslaagde auto. Men heeft echt het wat saaie imago af kunnen schudden en heeft de klantenkring wat jonger gekregen. Ik vind de C7 eigenlijk de meest geslaagde Corvette na de C4: sportief, prima wegligging, een prachtig interieur en op hoog nivo mee kunnend met de concurrentie die soms 2x zo duur is.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Terug naar Nieuws & media