C3 1968 of 1969

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

C3 1968 of 1969

Berichtdoor jpers » 06 Jun 2023, 20:30

Hoi Corvette lovers
Ik heb het corvette virus al vanaf de jaren 80, en het gaat maar niet over
Heb een c4 gehad, maar dat is eigenlijk de minst aantrekkelijke.
Heb nu mijn oog laten vallen op C3 1968 of 1969
Nu heb ik wat adviezen nodig.
- Welk bouwjaar
- Welke motor
- Automaat of versnelling
- Wat zijn de meest voorkomende problemen bij beide modellen

graag jullie mening
Vr gr John
jpers

Re: C3 1968 of 1969

Berichtdoor Wijnand » 08 Jun 2023, 19:00

Een auto van 55 jaar oud heeft heel veel meegemaakt. Kijken rijden en laten keuren. En dan nog een flink bedrag verwachten aan noodzakelijke verbeteringen. Hoe lang geleden had je die c4? En hoe lang heb je die gehad? Heb je ervaring in sleutelen? Of ga je alles laten doen bij een garage? De zoektocht is heel leuk. Niet te snel kopen. Eerst een heleboel gaan bekijken. Dan zie je vanzelf of iets duur, redelijk of goed geprijsd is. Bij C&S Corvette uit Florida zeggen ze altijd als je direct wilt rijden koop dan de duurste die mogelijk is binnen je budget. Doe je dat niet dan ben je eerst nog bezig met opknappen en sleutelen. Dat is ook leuk maar alleen als je dat wilt en daar ook de juiste prijs voor hebt betaald.

Veel succes.
Corvette C6
Gebruikers-avatar
Wijnand
2nd gear

Corvette: C6

Re: C3 1968 of 1969

Berichtdoor jpers » 08 Jun 2023, 20:09

Dank je Wijnand
Ik ga ervanuit dat er nog het een ander moet gebeuren. Het voornaamste voor mij is de motor en versnellingsbak, die moeten goed zijn. exterieur en interieur vindt ik niet erg om aan te pakken. Eventueel de remmen upgraden naar de maatstaven van nu.
De C4 heb ik 10 jaar gehad, heb er wat dat betreft niet veel kosten aan gehad. maar sorry dat ik het zeg het is een beetje een pore man's vette. Had toen niet genoeg centjes.
gr John
jpers

Terug naar Corvette algemeen