Ik ben van plan om van de VS terug te verhuizen naar Nederland, en ik kan natuurlijk een auto belastingvrij meenemen. Een mooie 2016-2017 C7 kost zo’n $40k, en dat is een stuk goedkoper dan in Europa. Helaas ben ik te laat voor een C8, want die zullen pas in 2022 voor een redelijke prijs gaan. In Amerika is een C7 een redelijk praktische en comfortabele daily driver en onderhoud en parts zijn goedkoop. Ik vroeg me af hoe dat zit in Nederland? Stel er moet wat vervangen worden, zit ik dan maanden te wachten op onderdelen van de VS, of kunnen mankementen redelijk snel verholpen worden? Hoe zit het met de regelmatige onderhoud elke 12k km? Kost dat een stuk meer dan in de VS?
Als ik ooit de C7 wil verkopen, hoe ziet de markt voor zo’n auto eruit in NL? Ik zag dat er maar 1-2 per jaar verkocht worden, dus ik neem aan dat het wel een jaar kan duren om te verkopen?
Is het misschien slimmer om zoiets als een Mustang GT mee te nemen, die in Europa redelijk veel wordt verkocht en gewoon bij de Ford dealer onderhouden kan worden?