FF een update.
De eerste trackday op de GP baan van de Nürbrgring viel uit.
Op 23-2-2013 naar de Nürburgring gereden voor de DSK jaarvergadering.
De hele week ervoor al de weersvoorspellingen en de webcam bekeken.
Er lag sneeuw op de baan, terwijl de temperaturen ook overdag flink onder nul lagen.
En ik had de zomerbanden al onder de Vette liggen....
Daarom maar met de Dacia genomen voor de weg ernaar toe.
Op de terugweg binnendoor lag lekker veel sneeuw op de weg. Toch nog een uitdaging..
De trackday wordt later dit jaar ingehaald voor de mensen die naar de vergadering waren gekomen.
Dat waren er flink minder dan vorige jaren, ivm met de weersomstandigheden.
Dat is wel weer fijn , want dan is het minder druk op de baan. (later dit jaar)
De organisatie van de Ring is (weer) gewijzigd , maar het programma incl F1 loopt gewoon door.
De eerste trackday wordt dus nu Zandvoort over 3 weken.
Vorige week eindelijk de bestelde remblokken uit Ameika aangekomen.
Sinds october vorig jaar heb ik veel informatie en offerte's aangevraagd.
Veel verschillende merken (Pagid, Stoptech, Hawk, Carbotech, etc.) en verschillende leveranciers in binnenland en buitenland (België, Duitsland, Engeland en Amerika)
De prijzen voor raceblokken waren bij alle leveranciers vanaf 300 euro. Voor de stoptech remmen op de vooras.
Straatblokken heb je voor de helft.
Uiteindelijk voor Carbotech gekozen. De XP 12 compound voor en XP 10 achter
Omdat ik die al van de vorige eigenaar overgekocht had en goed voldoen.
Ze zijn bestand tot maar liefst 1100 graden !
Tuurlijk gaat me dat wel meer slijtage van de schijven kosten. Kan helaas niet anders.
De Carbotech blokken kon ik rechtstreeks van de fabriek krijgen.
http://ctbrakes.com/Wel heel veel moeten mailen en steeds lang wachten op antwoord.
Uiteindelijk kreeg ik het banknummer en kon ik gaan betalen.
Wat denk je, klopte het BIC nummer niet.
Tjonge, wat een slordige gasten.
Toch de gok genomen dat het goed zou komen.
800 dollar (600 euro) voor 2 sets voor VOOR en een setje voor de achteras overgemaakt.
Weer 3 weken wachten. En niet reageren op mijn vraag voor het tracking nummer.
Dacht al bijna geld weggegooid te hebben, maar uiteindelijk toch flink bespaard.
Hier moet ik jaren mee vooruit kunnen.
Ik moest nog 35 euro douane kosten betalen.
Ik had er wel op gerekend, maar niet dat ik die direct aan de postbode moest geven.
Normaal stuurt de vervoerder een rekening.
Ik had mijn werkadres opgegeven. Daar is overdag tenminste altijd iemand om het pakket aan te nemen.
Stond de dame van onze receptie raar te kijken..
Ik hoorde van mijn racemaatje dat je tegenwoordig extra dikke blokken kunt krijgen die nog langer meegaan.
Heb je wel speciale klauwen nodig waar die inpassen.
Wordt bij 24 uurs races gebruikt.
De Stoptech remschijven liggen in bij Racetech in Heist op den Berg (België) al voor me klaar. (600 euro)
Omdat de schijven opgebouwd zijn uit 2 delen hoef je alleen de buitenring te vervangen en kan je het centerstuk hergebruiken.
De DSK (deutsche Sportfahrer Kreis) heeft de 2e trackday op de Nordschleife vlak na Bilsterberg ingepland.
Dan ga ik liever op 3-7 naar de Ring.
Dus dit is nu het lijstje:
31-3 Zandvoort (vrijrijden.nl)
27-5 Spa (evo club)
5-6 Nordschleife (DSK)
3-7 Nordschleife (DSK)
31-8 Zolder (vette club belgië)
?-11 Nürburgring GP baan. (DSK)
Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW en Motec velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech filter.