Suggesties leverancier nieuwe onderdelen

Heb je iets te koop of ben je naar iets op zoek? Plaats hier je advertenties of oproepen.
Forumregels
DISCUSSIE/ONDERHANDELING OVER PRIJZEN
Opmerkingen of onderhandelingen over prijzen richting de topicstarter zijn in een verkooptopic niet toegestaan, doe dit via PM of e-mail. Dit om lange discussies hierover te vermijden.

RECLAME
Het is niet toegestaan om een bericht te posten met een puur commercieel doel, zonder dat hierom is gevraagd door leden. Particuliere verkoop is wel toegestaan, maar gebruik hiervoor alleen de Shopping afdelingen. Gevraagde (commerciële) reclame is toegestaan, bijv. als iemand vraagt waar hij een bepaald artikel kan kopen of hoeveel iets kost. Verwijzingen naar een bedrijf of commerciële website is ook toegestaan in je signature onder een bericht, maar hou dit a.u.b. wel subtiel.

Suggesties leverancier nieuwe onderdelen

Berichtdoor Dennis H » 30 Jul 2025, 09:25

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier en zal mij later nog wel voorstellen op het daarvoor geschikte deel van het forum.

Wat mij hier brengt is het feit dat ik een mooi C4 Corvette uit 1995 op het oog heb. Er moeten wat kleine (en hopelijk geen al te grote) dingen aan gebeuren, waaronder het vervangen van de banden. Ook zal ik na aanschaf de auto een beurt geven, en voor de zekerheid wat dingen vervangen (bougies, wat riemen etc) en de weather stripping. Ik ben benieuwd of jullie een leverancier in Nederland aanraden die originele Corvette onderdelen kan leveren. Of wellicht een in de VS die aan te raden is.

Hetzelfde geldt voor banden. Het is een vrij grote maat banden en bij de gangbare leveranciers is het aanbod karig (of goedkope Chinese banden, of verschrikkelijk dure merkbanden a E 400+ per stuk).

Alvast dank!

Groet,
Dennis
Dennis H

Corvette: C4 Targa uit 1995

Re: Suggesties leverancier nieuwe onderdelen

Berichtdoor Korvette » 30 Jul 2025, 14:36

Tja…banden zijn nu eenmaal duur. Je hebt het niet over een opel kadetje, maar over een auto met 300+ pk. Je wilt toch graag contact met de weg houden, en dan is dat klein stukje rubber wat de weg raakt wel erg belangrijk.
En ach…het is een forse prijs, maar als je alleen maar voor je plezier rijd gaan ze jaren mee.
Onder mijn c4 had ik michelin pilot sport ook twv 440 p/s.
Voor onderdelen moet je even op de website van de club kijken, en zijn diverse bedrijven die alles leveren wat je wilt.
http://www.heartbeatcorvette.nl/adressen/
Had altijd goede ervaring met v diepenbeek en pieter de groot, maar het beste kun je even zoeken bij iemand in de buurt.

Succes,
Vette groetjes,

Afbeelding
Kor
Gebruikers-avatar
Korvette
Moderator

Berichtdoor Dennis H » 31 Jul 2025, 14:34

Hallo Korvette,

Bedankt voor je reactie en de lijst met leveranciers! Zeer nuttig.
Wat betreft banden: je hebt gelijk dat het zeker geen onderdeel is van je auto waar je kosten moet gaan besparen. Tegelijk is E 1600 fors voor een setje nieuwe banden. Ik ga nog even rondkijken.

Groet,
Dennis
Dennis H

Berichtdoor Worship79 » 03 Aug 2025, 12:48

Hallo Dennis,

Rockauto bezorgt ook in Nederland tegen schappelijke prijzen. Verschepen vanuit de US deed ik recent via Henk Bresijn van Roltrex.
383 stroker, retro roller cam, forged pistons, edelbrock top end.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 restomod C3

Berichtdoor Dennis H » 16 Aug 2025, 10:04

Worship79 schreef:Hallo Dennis,

Rockauto bezorgt ook in Nederland tegen schappelijke prijzen. Verschepen vanuit de US deed ik recent via Henk Bresijn van Roltrex.

Hey Worship,

Bedankt voor je reactie. Ik was ondertussen inderdaad ook op Rockauto uitgekomen. Roltrex kende ik echter nog niet voor transport, ga ik naar kijken!

Dennis
Dennis H

Berichtdoor Kevinvandongen » 16 Aug 2025, 17:36

Dennis H schreef:Hallo allen,

Ik ben nieuw hier en zal mij later nog wel voorstellen op het daarvoor geschikte deel van het forum.

Wat mij hier brengt is het feit dat ik een mooi C4 Corvette uit 1995 op het oog heb. Er moeten wat kleine (en hopelijk geen al te grote) dingen aan gebeuren, waaronder het vervangen van de banden. Ook zal ik na aanschaf de auto een beurt geven, en voor de zekerheid wat dingen vervangen (bougies, wat riemen etc) en de weather stripping. Ik ben benieuwd of jullie een leverancier in Nederland aanraden die originele Corvette onderdelen kan leveren. Of wellicht een in de VS die aan te raden is.

Hetzelfde geldt voor banden. Het is een vrij grote maat banden en bij de gangbare leveranciers is het aanbod karig (of goedkope Chinese banden, of verschrikkelijk dure merkbanden a E 400+ per stuk).

Alvast dank!

Groet,
Dennis

Hoi Dennis,

Ik zou eens kijken of je iemand kan vinden die een setje banden vanuit amerika naar hier kan brengen. Vaak kunnen bedrijven die ook auto's vanuit daar verschepen dit prima doen. Ik ken wel iemand eventueel maar dan zou je even een privé berichtje moeten sturen dan kan ik je de gegevens wel doorsturen. Op onze Corvette is voor het verschepen naar hier een nieuwe set banden gelegd door de verkoper/eigenaar. Banden waren toen rond de 200/250 dollar per stuk dus prima te doen voor zo'n maat. Is een continental extreme contact sport 02. Extreem fijne band en ook nog eens met een E keurmerk zodat ze niet moeilijk gaan doen hier. Vreemde is alleen dat deze hier niet te krijgen zijn dus je ze echt vanuit amerika zal moeten halen.
Groetjes Kevin
Kevinvandongen

Berichtdoor Dennis H » 15 Sep 2025, 15:00

Kevinvandongen schreef:
Dennis H schreef:Hallo allen,

Alvast dank!

Groet,
Dennis

Hoi Dennis,

Ik zou eens kijken of je iemand kan vinden die een setje banden vanuit amerika naar hier kan brengen. Vaak kunnen bedrijven die ook auto's vanuit daar verschepen dit prima doen. Ik ken wel iemand eventueel maar dan zou je even een privé berichtje moeten sturen dan kan ik je de gegevens wel doorsturen. Op onze Corvette is voor het verschepen naar hier een nieuwe set banden gelegd door de verkoper/eigenaar. Banden waren toen rond de 200/250 dollar per stuk dus prima te doen voor zo'n maat. Is een continental extreme contact sport 02. Extreem fijne band en ook nog eens met een E keurmerk zodat ze niet moeilijk gaan doen hier. Vreemde is alleen dat deze hier niet te krijgen zijn dus je ze echt vanuit amerika zal moeten halen.
Groetjes Kevin

Hallo Kevin,

Nog bedankt voor je suggestie. Vanwege wat andere werkzaamheden die ik eerst wil (laten) uitvoeren schuif ik de aanschaf van nieuwe banden op naar het voorjaar. Tzt contact ik je nog wel via een prive bericht om te zien of diegene nog beschikbaar is voor import van banden vanuit de VS.

Groet,
Dennis
Dennis H

Berichtdoor Marcel Corvette 1980 » 24 Okt 2025, 10:37

Mijn advies is om voor je Corvette in Duitsland de onderdelen te bestellen, bij Stingrays Vintage Corvette Parts.
Heb ik al regelmatig gedaan. Deze persoon heet Bernd Janssen en op zijn site. Info@stingrays-shop.com.
Kun je heel makkelijk de catalogus downloaden en zelf de bestelnummer opzoeken.
Hij koopt alles in Amerika dus veel sneller in huis.
Als je in Nederland wil bestellen zou ik Catalina USA Parts bv in Swalmen (Limburg) adviezeren.
Dit bedrijf heeft geen website, maar zijn per telefoon altijd heel erg professioneel om het juiste onderdeel voor je klaar te leggen of op te sturen.
Ik ben heel erg tevreden over deze firma, ik koop er van alles.
Marcel Corvette 1980

Corvette: C3

Berichtdoor Dennis H » 13 Nov 2025, 20:17

Marcel Corvette 1980 schreef:Mijn advies is om voor je Corvette in Duitsland de onderdelen te bestellen, bij Stingrays Vintage Corvette Parts.
Heb ik al regelmatig gedaan. Deze persoon heet Bernd Janssen en op zijn site. Info@stingrays-shop.com.
Kun je heel makkelijk de catalogus downloaden en zelf de bestelnummer opzoeken.
Hij koopt alles in Amerika dus veel sneller in huis.
Als je in Nederland wil bestellen zou ik Catalina USA Parts bv in Swalmen (Limburg) adviezeren.
Dit bedrijf heeft geen website, maar zijn per telefoon altijd heel erg professioneel om het juiste onderdeel voor je klaar te leggen of op te sturen.
Ik ben heel erg tevreden over deze firma, ik koop er van alles.

Hallo Marcel,

Dank voor de suggestie! Inderdaad een mooie uitgebreide catalogus zeg van Stingrays-shop. Oppassen dat ik niet een hele winkelmand vol gooi met allerlei kleine dingen die ik wil hebben :D

Gaat zeker van pas komen de komende tijd om links en rechts wat beschadigde onderdelen te vervangen.
Dennis H

Berichtdoor Dennis H » 29 Jan 2026, 13:41

Nog even om dit onderwerp netjes af te sluiten:

Ik heb uiteindelijk bijna al mijn onderdelen bij Rockauto kunnen bestellen. Fijne tent! Je betaalt helaas wel wat aan verzendkosten etc, maar de prijzen van de onderdelen zelf zijn heel redelijk. Ze leveren daarnaast extreem snel en tot nu toe past al het spul prima.

Wat betreft banden ben ik gegaan voor Continental Extreme Contact Sports achter (285/40/17 Via Carmar) en Continental Sport Contacts voor (255/45/17 in de aanbieding bij Kwikfit). Zo heb ik mooi de originele maten kunnen aanhouden én wat mij betreft prima banden kunnen scoren die ik niet half rond de wereld hoefde te laten verschepen.

Bedankt voor alle tips!
Dennis H

Berichtdoor Worship79 » 04 Feb 2026, 20:31

Goed om te horen en dank voor het delen van de banden tips!
383 stroker, retro roller cam, forged pistons, edelbrock top end.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 restomod C3

Terug naar Shopping