Zo gisteren wezen kijken bij twee corvettes in Florida (USA)
Gisteren dus op stap geweest om twee corvettes te bekijken een zwarte en een zilver/champagne, dus 's ochtends om 8:00 met de huurauto vertrokken voor een bijna 2 uur lange rit naar het oosten voor een zwarte corvette.
Doordat we binnendoor reden door leuke plaatsjes kwamen we langs een corvetwinkeltje met hele mooie corvettes voor de deur: C2 (eerste eigenaar van 84 jaar), C4 zr1, C6 Z06 en 2x C5 waarvan eentje een convertible was van 2003 met 12.000 mile voor 57000 dollar........bonk......voor de rest ook allemaal collectoritems en garageautos, dus weinig miles en een hoge prijs.
na de schrik bekomen en de kwijl van me kin
verwijderd gingen we verder op stap voor de zwarte corvette.
Aangekomen bij de zwarte corvette (bij een 2e hands trucksale) met een onbekende kilometer/mile stand (daardoor 5000 dollar onder de gemiddelde verkoopwaarde) werden we verrast dat de wagen 124.000 mile had gelopen x 1,6 = +/- 200.000 km. van buiten zag de auto er redelijk uit, maar van binnen viel het wel op de de bestuurdersstoel was doorgezakt.
Nadat de verkoper de sleutel had gegeven, starte we de corvette.
Mij viel op de de motor een raar geluid produceerde net alsof er een riem aanliep, Leo gaf een beetje gas en de hele auto begon te schudden (zwakke motorsteunen?).
De rest van de auto nog bekeken, was voor de rest wel een mooie wagen, maar ja toch die hoge kilometerstand en de motor die niet zo lekker liep, dus hup in de auto en richting de zilvere corvette.
Onderweg even lekker gegeten bij IHOP dubbele cheesburger (ik kreeg mijn patat niet meer op, Leo wel) en verder gereden naar de chervoletdealer in Clemont.
Daar aangekomen, stond de C5 al op de hoek naast een rode C4.
Na 1 min. kwam Lindy (verkoopster, die me moeder kon zijn) ons helpen.
De auto zag er van binnen en buiten beter uit dan de zwarte van vanochtend en bij het starten van de wagen klonk het ook veel prettiger in mijn oren.
Toen vroeg ze of we er mee wilden rijden..................tja........daar zeggen wij geen 'no' tegen......maar toen zei ik 'in mijn beste engels' dat ze dan wel even moest tanken want de wagen haalde zijn sap uit de reservetank.
Geen probleem zei ze en als we even binnen of buiten wachte ging zij even tanken.
Dus gingen we even bij de dealer binnen en buiten kijken.
Binnen stond er zelfs een ZR1 voor 134.000 dollar te koop...............tja.........iets boven het budget :P
En daar kwam Lindy al aangereden en vroeg wie het eerste ging rijden.
Dat werd ik, dus stapte ik in met Lindy die mij de weg wees...........jeetje wat een wagen.......60MPH met 1500 toeren of ???MPH met 6500 toeren....ook een genot.
Tevens heeft deze zilvere corvette een Heads-Up-Display (net een prius :P) en alles werkte.
De automaat heeft wel even tijd nodig om terug te schakelen (is geen dsg-bak) maar wat een power.....heerlijk.....
Na mij ging Leo even een blokje om (korter dan mij) en vond het ook fantastisch.....
nadat we nog even gebabbelt hadden zijn we naar huis gereden en naar 350 kilometer en om 15:45 weer thuis te zijn met een fantastisch gevoel.
planning nu: morgen auto's kijken in de buurt bij Tampa en vrijdag Lindy bellen wat we doen.
maar ik hou jullie op de hoogte.