Vervolgens bleek dat de 4 bevestigings boutjes van de oude shifter niet in de nieuwe passen.
Dat moeten namelijk inbusboutjes zijn ipv gewone zeskantkop.
En natuurlijk is dat geen metrische draad.
Die boutjes worden natuurlijk normaal meegeleverd. Maar ik had ze niet.
FF gegoogled naar wat voor shifter ik nu eigenlijk had.
Bleek een Hurst short throw shifter te zijn.
Ook moet je de rubber beschermmat aanpassen die over de pook valt.
De originele pookknop paste niet helemaal, maar voorlopig laat ik het zo.
Natuurlijk in stilstand geprobeerd alle versnellingen te schakelen.
Alleen de achteruit liet zich niet inleggen.
Dacht FF dat er iets niet klopte, maar ook met de standaard pook gaat dat niet. Eerst moet de motor lopen. Pff.
Tijdens de proefrit blijkt dat het verschil erg groot is.
De afstand is veeeel korter, terwijl de kracht die nodig is, niet te hoog is.
Gewoon veel directer.
Helaas bleek wel dat er bij sommige toerentallen wat rammelgeluid ontstaat.
Op dit you tube filmpje van de montage van een MGW shifter zie je dat er een siliconenpakking gebruikt wordt.
https://www.youtube.com/watch?v=K0jmrs5h-3MDat zou wel eens die trillingen en geluiden kunnen dempen.
Ik ben benieuwd hoe deze shifter zich op het circuit gaat gedragen.
Deze foto is van het net. Niet van mij.
Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW en Motec velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech filter.