c6 koppelings pedaal druk

Over de zesde generatie Corvette (2005-2013).

c6 koppelings pedaal druk

Berichtdoor stingray_79 » 26 Mrt 2017, 21:23

Hallo Allemaal,

Sinds 3 weken heb ik weer een corvette (c6 cabrio 2005) en ben er heel gelukkig mee.
Alleen het koppelingspedaal vereist naar mijn mening nogal veel druk en de koppeling grijpt nogal abrupt aan.
Slippen of vreemde geluiden maken doet de koppeling gelukkig niet, dus ik denk dat de bak zelf wel ok is.

Op aanraden van forum gebruiker laagvlieger maar eens naar de veer gekeken die op het koppelingspedaal zou moeten zitten, maar die zit er volgens mij niet meer...

[img_resize]Afbeelding[/img_resize]

Als ik er van uitga dat deze veer er voor dient om het pedaal terug te halen naar de top positie zou de afwezigheid ervan ervoor moeten zorgen dat ik net minder druk zou moeten zetten nu, maar op deze pagina zegt iemand dat hij ook dient om het pedaal laag te houden en dat is nu best wel lastig op dit moment.

http://www.smokinvette.com/corvetteforum/11-c6-tech-performance/27810-clutch-pedal-spring-out.html

Hebben jullie hier ervaring mee ? En wellicht ook met de genoemde c5 veer op de c6 ?

Hopelijk hebben ze de veer niet weggehaald om een ander probleem te verdoezelen :nono:

Alvast bedankt voor jullie reacties ;)
If you don't trust the way i drive, get off the sidewalk !
Gebruikers-avatar
stingray_79
1st gear

Corvette: in het verleden 1979 c3

Re: c6 koppelings pedaal druk

Berichtdoor Fred_S » 27 Mrt 2017, 19:12

Ieder het zijne, ik persoonlijk vindt de C6 koppeling erg licht in vergelijking met mijn oude TVR Griffith. Ik heb toen de clutch return spring stuk ging weer een nieuwe gemonteerd, en persoonlijk vindt ik het fijner met dan zonder. Ik meen ook eens gelezen te hebben op het US forum dat zonder de veer de koppeling mogelijk niet helemaal terug komt (mogelijk, niet per definitie) en dat zorgt ervoor dat bij stevig doorrijden de druk niet uit de slave cilinder kan ontsnappen en je een licht slippende koppeling kan veroorzaken. Of het klopt weet ik niet, zoals gezegd, ooit eens gelezen en in mijn aan veroudering onderhavige brein weggestopt zonder de bedoeling het ooit weer op te zoeken :(

Fred
Gebruikers-avatar
Fred_S
3rd gear

Corvette: C6 Coupe Precision Red

Berichtdoor Outjer » 30 Mrt 2017, 11:01

Kijk FF op deze (oude) duitse thread.
http://corvetteforum.de/thread.php?thre ... lung+feder

De vloeistof regelmatig verversen.
Gewoon het potje leegzuigen en nieuwe olie erin.

Bij ver doortrekken in de versnellingen bleef bij mij eens het pedaal onderin zitten.
Na olieverversen was het weg.

Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW en Motec velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech filter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear

Berichtdoor Fred_S » 30 Mrt 2017, 11:39

Outjer schreef:De vloeistof regelmatig verversen.
Gewoon het potje leegzuigen en nieuwe olie erin.

Het z.g.n. Ranger Protocol, hier duidelijk beschreven http://www.rangeracceleration.com/Clutch_Care.html
Gebruikers-avatar
Fred_S
3rd gear

Berichtdoor Outjer » 30 Mrt 2017, 20:29

Fred,

Precies!

Ik heb net FF naar mijn koppelingspedaal gekeken.
De veren zitten er nog.

Outjer
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW en Motec velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech filter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear

Berichtdoor stingray_79 » 04 Apr 2017, 19:05

Thanks heren,

Een veer is besteld en als ik die plaats zal ik meteen de olie wisselen, baat het niet dan schaadt het niet !

groet eric
If you don't trust the way i drive, get off the sidewalk !
Gebruikers-avatar
stingray_79
1st gear

Corvette: in het verleden 1979 c3

Berichtdoor CarspotterJeroen » 02 Mei 2024, 08:23

Ik kwam afgelopen week de 'Ranger Method' tegen op Instagram en na controle van de olie wil ik dit z.s.m. vervangen.
Welke vloeistof hebben jullie hiervoor gebruikt? En kan er door deze methode lucht in het systeem terecht komen?
Gebruikers-avatar
CarspotterJeroen

Corvette: Corvette C6 (2008)

Berichtdoor Fred_S » 07 Mei 2024, 18:56

CarspotterJeroen schreef:Ik kwam afgelopen week de 'Ranger Method' tegen op Instagram en na controle van de olie wil ik dit z.s.m. vervangen.
Welke vloeistof hebben jullie hiervoor gebruikt? En kan er door deze methode lucht in het systeem terecht komen?

Ik gebruikt al jaren ATE typ 200 zowel in het hoofdremsysteem als in de koppeling, werkt perfect

Ik zuig met een spuit het koppelingsreservoir leeg en vul dan met nieuwe vloeistof, daarna een aantal maal de koppeling intrappen en zo nodig herhalen

NIET MORSEN :nono: remvloeistof tast de lak aan in sneltreinvaart !!

Als je de aanwijzingen van Ranger opvolgt komt er geen lucht in het systeem

Niet de koppeling in gaan trappen als het reservoir leeg is :nono:
Gebruikers-avatar
Fred_S
3rd gear

Berichtdoor CarspotterJeroen » 07 Mei 2024, 21:15

Dank, spullen zijn besteld en ga het dit weekend proberen.
Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Motul RBF 660.[list=][/list]
Gebruikers-avatar
CarspotterJeroen

Corvette: Corvette C6 (2008)

Terug naar C6 techniek