GM recall voor de C6

Over de zesde generatie Corvette (2005-heden).

GM recall voor de C6

Berichtdoor Erik » 03 jan 2010, 16:42

Vehicle Make / Model: Model Year(s):
CHEVROLET / CORVETTE 2005-2007

CHEVROLET / CORVETTE Z06 2005-2006

Manufacturer: GENERAL MOTORS CORP. Mfr's Report Date: DEC 18, 2009
NHTSA CAMPAIGN ID Number: 09V491000 N/A
NHTSA Action Number: N/A

Component: STRUCTURE:BODY:ROOF AND PILLARS
Potential Number of Units Affected: 22090

Summary:

GENERAL MOTORS IS RECALLING CERTAIN MODEL YEAR 2005 THROUGH 2007 CORVETTE AND MODEL YEAR 2006-2007 CORVETTE Z06 EQUIPPED WITH A REMOVABLE ROOF. THE ADHESIVE BETWEEN THE ROOF PANEL AND THE FRAME MAY SEPARATE. IF THERE IS A PARTIAL SEPARATION, THE DRIVER MAY NOTICE ONE OR MORE SYMPTOMS, SUCH AS A SNAPPING NOISE WHEN DRIVING OVER BUMPS, WIND NOISE, POOR ROOF PANEL FIT, ROOF PANEL MOVEMENT/BOUNCE WHEN A DOOR OR HATCH IS CLOSED, OR A WATER LEAK IN THE HEADLINER.

Consequence:
IF THERE IS A COMPLETE SEPARATION, THE ROOF PANEL MAY DETACH FROM THE VEHICLE. IF THIS WERE TO OCCUR WHILE THE VEHICLE WAS BEING DRIVEN, IT COULD STRIKE A FOLLOWING VEHICLE AND CAUSE INJURY AND/OR PROPERTY DAMAGE.

Remedy:

DEALERS WILL INSTALL A NEW DESIGN ROOF PANEL FREE OF CHARGE. THE SAFETY RECALL IS EXPECTED TO BEGIN DURING JANUARY 2010. OWNERS MAY CONTACT CHEVROLET AT 1-800-630-2438 OR AT WWW.GMOWNERCENTER.COM.

Greetz Erik.
Afbeelding
Erik
4th Gear

Re: GM recall voor de C6

Berichtdoor Ed » 03 jan 2010, 17:23

Kijk, blij dat ik geen C6 heb... :D :wink:
*-*-*-* Greets, Ed *-*-*-*

Afbeelding
http://www.all-corvette.com
Ed
Moderator

Corvette: 2003 50th AE Indy 500 Pacecar

Berichtdoor Peer81 » 03 jan 2010, 18:51

Nu kan ik het mis hebben, maar ik herinner me nog goed een van de eerste C6 ZO6en op youtube die rond reed maar waarvan het plaatmateriaal van het dak eraf vloog. Blijkbaar niet goed opgelost daarna?

Groeten Peter
Afbeelding
Peer81
Moderator

Berichtdoor Erik » 03 jan 2010, 19:33

Ik heb het "transparant" dakkie dus heb er ook geen last van. :wink: .De adhesive die ze gebruikt hebben was klaarblijkelijk niet sterk genoeg om het paneel op z'n plaats te houden.Dit geld dus alleen voor de gespoten daken...maar dat moge duidelijk zijn.En ik ben wel nog steeds blij met m'n C6....... :wink:

Greetz Erik.
Afbeelding
Erik
4th Gear

Berichtdoor Fred_S » 04 jan 2010, 13:48

Erik schreef:Ik heb het "transparant" dakkie dus heb er ook geen last van. :wink: .De adhesive die ze gebruikt hebben was klaarblijkelijk niet sterk genoeg om het paneel op z'n plaats te houden.Dit geld dus alleen voor de gespoten daken...maar dat moge duidelijk zijn.En ik ben wel nog steeds blij met m'n C6....... :wink:

Greetz Erik.

Dat dit niet voor de transparante daken geldt is nog niet zeker, ook die daken zijn gelijmd. Ik kan je foto's laten zien van weggevlogen transparante daken waarvan het frame nog aan de auto vastzat, dus ook daar is iets aan de hand. Vraag alleen is hoe krijg je een nieuw dakpaneel, ik heb IFS gebeld maar die hebben geen idee en doen alleen Fleet Sales. Ik hoop dat Wander in Assen mij kan vertellen waar ik mijn daken kan omwisselen.

Fred
Fred_S
2nd Gear

Corvette: C6 Coupe Precision Red

Berichtdoor Erik » 04 jan 2010, 19:38

Ik kan niks vinden over de transparante daken die wegvliegen..als je foto's hebt graag.V.w.b. de "gekleurde daken",daar zit ook nog verschil in.Als je de headliner in de hoek een stukje weghaalt kun je een zwarte of witte binnenkant hebben.De daken met zwarte binnenkant zijn de boosdoeners..de daken met een witte binnenkant schijnen goed te zijn.Trouwens,er is voor het transparante dak ook een headliner gemaakt die je er zo in kan zetten en er dus ook zo weer uit kan halen.Is het s'zomers TE warm lijkt me dat een mooie oplossing.Je hebt ze in een 1-of 2 delig design...

Greetz Erik.
Afbeelding
Erik
4th Gear

Berichtdoor umfufu1 » 04 jan 2010, 20:04

Fred_S schreef:
Erik schreef:Ik heb het "transparant" dakkie dus heb er ook geen last van. :wink: .De adhesive die ze gebruikt hebben was klaarblijkelijk niet sterk genoeg om het paneel op z'n plaats te houden.Dit geld dus alleen voor de gespoten daken...maar dat moge duidelijk zijn.En ik ben wel nog steeds blij met m'n C6....... :wink:

Greetz Erik.

Dat dit niet voor de transparante daken geldt is nog niet zeker, ook die daken zijn gelijmd. Ik kan je foto's laten zien van weggevlogen transparante daken waarvan het frame nog aan de auto vastzat, dus ook daar is iets aan de hand. Vraag alleen is hoe krijg je een nieuw dakpaneel, ik heb IFS gebeld maar die hebben geen idee en doen alleen Fleet Sales. Ik hoop dat Wander in Assen mij kan vertellen waar ik mijn daken kan omwisselen.

Fred

Fred - is je probleem dat je je wagen bij Kroymans hebt gekocht en dat je niet weet wie na faillissement de boel gaat vergoeden? Garantie wordt gegeven door GM, niet door de dealer dus als je nergens kan aankloppen dan zal GM US je moeten helpen nmm - maar nu ga ik off topic dus stop maar snel
umfufu1
5th Gear

Corvette: 1968 L71 Coupe, 1969 L46 Convertible, 2002 Z06

Berichtdoor Fred_S » 04 jan 2010, 20:25

umfufu1 schreef:
Fred_S schreef:

Greetz Erik.

Fred

Fred - is je probleem dat je je wagen bij Kroymans hebt gekocht en dat je niet weet wie na faillissement de boel gaat vergoeden? Garantie wordt gegeven door GM, niet door de dealer dus als je nergens kan aankloppen dan zal GM US je moeten helpen nmm - maar nu ga ik off topic dus stop maar snel

Ik heb achtereenvolgens de volgende instanties benaderd:

GM Europe = geeft aan niets meer met Corvette te doen en verwijst naar GM USA
GM USA = geeft aan dat dit een zaak is van GM Europe (kastje naar de muur principe) :pin:
gmownercenter.com = Registratie lukt niet omdat je alleen een US adres kan ingeven :dap:
IFS Europe = geeft aan niets hier mee te doen
Wander in Assen = vriendelijke man aan telefoon verteld dat hij dit gaat uitzoeken en wil mij terugbellen

En toen wist ik het ook niet meer, ik sta open voor suggesties :bier:

Fred
Fred_S
2nd Gear

Berichtdoor umfufu1 » 04 jan 2010, 23:13

wat gebeurt er als je dit belt of mailt?

corvette.europe@gm.com OF 020-6545654
umfufu1
5th Gear

Corvette: 1968 L71 Coupe, 1969 L46 Convertible, 2002 Z06

Berichtdoor Fred_S » 04 jan 2010, 23:25

umfufu1 schreef:wat gebeurt er als je dit belt of mailt?

corvette.europe@gm.com OF 020-6545654

Dan krijg je een email met een lijst van dealers die vervolgens geen idee hebben waar je het over hebt, een recall voor het dakpaneel, nog nooit van gehoord. Nou ja, die aardige man van Wander in Assen moet nog terugbellen of mailen.

Onderstaand de lijst met dealers zoals ik die van corvette.europe heb gekregen.

Company Address City Postal Code Country Phone
US Carcenter Pietersen Waalhaven Zuidzijde 6 Rotterdam 3088 HH NL +3110 4286320
Driessen Pietersbergweg 29 Eindhoven NL-5628 BS NL 0031 040 264 66 75
Nefkens Amsterdamseweg 151 Amersfoort 3812 RR NL 0031-334224444
Koenens Autobedrijf BV Voltaweg 5 Echt 6101XK NL 31475484900
Wander Assen Balkengracht 2 Assen NL-9405 CG NL 31592313441
Fred_S
2nd Gear

Berichtdoor Cenobyte » 04 jan 2010, 23:50

Corvette zit in Europa in een overgangsfase. Vorig jaar moesten ze nog met alle geweld www.corvette.nl van me hebben en na lange tijd was er eindelijk een website te bewonderen en kwamen er mailtjes met leuke acties en initiatieven. Nu is de site weer offline en is Corvette volgens mij aan het bezinnen waar men de Europese (of alleen Nederlandse?) divisie gaat onderbrengen.
Groetjes,
Mario

HCC Chapter West Brabant
"Silence is golden. Ductape is silver."
Corvette Prototypes - My website

Afbeelding
Cenobyte
Administrator

Corvette: '93 ZR-1 & '04 convertible

Berichtdoor Ed » 05 jan 2010, 07:37

Ikzelf had enkele jaren terug het zelfde gesodemieter met de beruchte stuurkolom recall bij mn C5.
Netjes bij een GM dealer in Breda laten maken die daarna mij wil laten betalen..!
Hun wisten zelf niet eens waar ze de kosten konden verhalen?!

Greets, Ed
Ed
Moderator

Corvette: 2003 50th AE Indy 500 Pacecar

Berichtdoor wally » 06 jan 2010, 19:43

Ik heb een C6 Z-51 van 2005 gekocht die momenteel onderweg is naar NL. Dit bericht las ik vanmiddag en dacht... ja kan. Straks maar even langs de dealer om het probleem te laten verhelpen. Het gekke vind ik dat na een beetje zoeken op het net dit probleem al lang bekend is. Ik kom berichten hierover tegen vanuit 2006?

gr. arjan vd wal
Groetjes arjan!
Afbeelding 100% ricefree!
wally
4th Gear

Berichtdoor Erik » 06 jan 2010, 20:25

Last Updated: December 28. 2009 3:00PM
GM issues 2nd recall for Corvette roofs
David Shepardson / Detroit News Washington Bureau
Washington -- General Motors Co. said Monday it is recalling 22,000 Chevrolet Corvettes over concerns that the roof may fly off the vehicle -- after a 2006 recall didn't fix the problem.

The new recall applies to 2005-2007 model year Corvettes and Corvette Z06 models.

GM told the National Highway Traffic Safety administration that the adhesive between the roof panel and frame may separate. GM will install a redesigned roof panel as a result.

Advertisement
"If there is a partial separation, the driver may notice one or more symptoms, such as a snapping noise when driving over bumps, wind noise, poor roof panel fit, roof panel movement/bounce when a door or hatch is closed, or a water leak," GM said.

This is the second attempt by GM to fix the problem.

In May 2006, GM told NHTSA that it was recalling 30,793 2005-2006 Corvettes over concerns that the vehicles, "primarily in hot and humid climates, have a condition in which the adhesive between the roof panel and the frame may separate."

GM said the problem was due to inadequate bonding strength, following reports of at least 11 roof separations. GM's 2006 fix was to insert adhesive foam -- and, if necessary, replacement of the roof.

In March, an inquiry from Japan's Ministry of Land Infrastructure and Transport about a Corvette roof that was repaired after the 2006 recall prompted GM to look at its U.S. warranty claims data for Corvettes.

As a result, GM found 108 claims of roof separation after the foam was added in the attempt to fix the problem.

Now, GM will replace the roofs.

The automaker will begin notifying owners in January and will reimburse motorists who have already gotten their roofs repaired or replaced.

Veel gevallen waarbij het klimaat(vochtig en erg warm) duidelijk een rol speelt.

Greetz Erik.
Afbeelding
Erik
4th Gear

Berichtdoor bosp-corv » 07 jan 2010, 20:37

Toch een slechte zaak ,dat het met modificatie,s en garantie gevallen zo slecht
georganiseerd is in Europa,daar doe je de merknaam geen goed mee,
het zijn geen hobbelhokkie,s van rond de 10000,- waar het hier om gaat.
Als je zoiets als Europese fabrikant in de US flikt,heb je gelijk een Lawsuit
aan je broek.
AfbeeldingAfbeelding
Rebel without a clue.
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C3-C5

Keer terug naar C6 Techniek