wrappen

Over de vierde generatie Corvette (1983-1996).

wrappen

Berichtdoor bauhuis » 19 Nov 2011, 23:46

Hoi

Wie jullie heeft ervaring met wrappen :weird: van de auto in het bijzonder van de bumper?

B.v.d Bauhuis
Gebruikers-avatar
bauhuis
1st gear

Corvette: c-4 crossfire 1984

Re: wrappen

Berichtdoor Jens » 20 Nov 2011, 11:52

in jouw geval moet je toch de bumper kaal schuren. tenminste ik neem aan dat het voor je c4 is. dan zou ik hem ff laten spuiten en niet wrappen. persoonlijk geen ervaring met wrappen. maar als je zoiets gaat doen, moet je de hele wagen doen.
Groeten, René
Chapter Capital city "De Polder"
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jens
5th gear

Corvette: C6 coupe presicion red 435pk dyno'd

Berichtdoor Kees Elberse » 21 Nov 2011, 00:36

Bij mijn kammeraden in het autoschade bedrijf kwam afgelopen week een Smart binnen, klein autotje helemaal gewrapte :redface:
Wat een #!*fuck. zooi om dat er weer af te krijgen, dagen mee bezig geweest ( in kleine stukjes er af en fÖnen hielp ook niet) en dan alle lijmresten verwijderen , gewone sticker verwijderaar help ook niet echt, van de auto af te zien krijgen en dan de auto weer zien te poetsen, ging dus niet lukken en dus weer delen ook "even" opnieuw spuiten :rolleye:
Ik zeg nooit beginnen aan die zooi :hail:
Je kan het maar beter duidelijk proberen uit te leggen :mrgreen:
Maar op de servise bus mijn eigen raceauto wrappen is natuurlijk WEL cool, racewagen al 2 jaar weg, zou het er nu nog op staan? :-o:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Gebruikers-avatar
Kees Elberse
4th gear

Corvette: C3 1973 Stingray coupe Baldwin Motion Conversion

Berichtdoor norbert » 04 Dec 2011, 12:47

Mijn vriendin wrapt auto's voor haar werk.

Er zijn verschillende soorten folies die verschillend eraf te halen zijn.
Goedkope folie is slecht te verwijderen, speciale carwrapfolie, is over het algemeen goed te verwijderen, zonder al te veel lijmresten of scheuren.
Een goede folie is die van Avery carwrapfolie.

Overigens verkopen de meeste partijen niet direct aan particulieren (zoals avery), je hebt zo'n 3 meter folie nodig voor de bumper denk ik. Je zou contact op kunnen nemen met een signbedrijf bij je in de buurt of ze de folie kunnen bestellen. Bij het bedrijf waar mijn vriendin werkt kunnen ze per meter bestellen, weinig andere leveranciers doen dit.

Lijmresten kun je verwijderen met Industriele surface cleaner van Avery, nog beter is Autoglym, maar hier weet ik niet zo snel de precieze productnaam van.

Neem anders even per PM contact op, als je echt interesse hebt in carwrapping.
norbert

Berichtdoor SanderC5 » 23 Feb 2013, 13:27

Ik zit erover na te denken om mijn auto te laten wrappen , ben al een aantal bedrijven afgeweest en kwa prijs is het zeer interessant om te doen in vergelijk met spuiten !

Iemand nog tips kwa bedrijven in Gelderland ?
Groeten Sander

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear

Corvette: 1999 Corvette c5

Berichtdoor Klaver3 » 23 Feb 2013, 21:30

Zoek eens op 'plasti dip' op youtube. Dat is de vervanger van het wrappen!
Er zijn goede recensies van, ook gewoon te koop in Nederland. En erg betaalbaar ;)

Wout
Afbeelding
De ' Klavers' Collectie!!!
Gebruikers-avatar
Klaver3
4th gear

Corvette: 1992 Callaway

Berichtdoor peter koster » 23 Feb 2013, 22:16

plasti-dip :lol: heb er m'n velgen mee gespoten mooi spul ,maar niet voor heel je auto .ligt er zo af bv bij de deurgrepen en delen die je veel beetpakt en om een auto te spuiten heb je aardig wat busjes nodig.ben al 1 op 1 voor de velgen kwijt :D
wrappen is ook niet alles ,en er zit heel veel kwaliteits verschil in ,en dus prijs verschil .heb m'n middenconsole laten wrappen met 3M dit koste al €275 deze moest wel eerst in de primer en het is ook een rot klus .nee spuiten blijft het best kun je ook gewoon krasjes e.d. wegpoetsen ,dit gaat bij folie dus echt niet .
[img_resize][/img_resize]
peter koster
3rd gear

Corvette: C5conv.

Berichtdoor SanderC5 » 24 Feb 2013, 04:29

peter koster schreef:plasti-dip :lol: heb er m'n velgen mee gespoten mooi spul ,maar niet voor heel je auto .ligt er zo af bv bij de deurgrepen en delen die je veel beetpakt en om een auto te spuiten heb je aardig wat busjes nodig.ben al 1 op 1 voor de velgen kwijt :D
wrappen is ook niet alles ,en er zit heel veel kwaliteits verschil in ,en dus prijs verschil .heb m'n middenconsole laten wrappen met 3M dit koste al €275 deze moest wel eerst in de primer en het is ook een rot klus .nee spuiten blijft het best kun je ook gewoon krasjes e.d. wegpoetsen ,dit gaat bij folie dus echt niet .

Ja alleen prijzen van spuiten zijn er tussen 6-8000 en prijzen van wrappen tussen de 2-3000 dus dat vind ik nogal een verschil !
Groeten Sander

Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear

Berichtdoor Ed » 24 Feb 2013, 09:53

Het is een groot prijsverschil, maar wrappen is ook weer niet voor altijd he, na een paar jaar gaat t blijkbaar lelijk worden toch?
*-*-*-* Greets, Ed *-*-*-*

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ed
Moderator

Corvette: 2003 50th AE Indy 500 Pacecar

Berichtdoor peter koster » 24 Feb 2013, 11:30

denk dat spuiten wel wat goedkoper kan,ligt er een beetje aan bij welke spuitery je een prijs vraagt ,heb m'n voorbumper laten spuiten voor €225 terwijl een andere spuiter ( die voornamelijk voor verzekeringen werkt ) €650 vroeg :B): - en het zit er nog steeds op :D -en altijd rechtstreeks naar de desbetreffende spuitery zelf gaan nooit via een garage of mannetje laten doen scheelt een hoop ellende .en als er geen haast bij is en je de vette een tijdje kunt missen ,weet ik nog een goede spuiter in heinenoord ,die heeft ervaring met vette's .heeft er zelf een paar gehad .
en als je toch voor wrappen gaat kijk ff op de site van wrapaholic stonden ook op 100% beurs dat is een van de betere ,want ook hier geld weer er zijn heel veel cowboy's die ff snel geld willen maken.
in ieder geval veel succes en wijsheid .
peter koster
3rd gear

Berichtdoor Peer81 » 24 Feb 2013, 11:34

Ik zou er alleen over nadenken als mn eigen lak er compleet klote uitziet. Plastic kan nooit de diepte en glans van echte lak bijhouden.
Tevens in het roddelcircuit al gehoord dat sommige het wel erg snel doen en met een dun mesje de overlappende plastic doen wegsnijden, dan maar hopen dat ze niet in je originele lak gaan snijden ben je nog verder van huis.

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor SanderC5 » 24 Feb 2013, 12:23

Ed schreef:Het is een groot prijsverschil, maar wrappen is ook weer niet voor altijd he, na een paar jaar gaat t blijkbaar lelijk worden toch?

Ben nu bij 3 bedrijven geweest , ze zeggen allemaal dat het na 6 jaar pas wat gaat vervagen als je de wagen veel buiten zet. Maar mijn c5 staat altijd binnen.
Groeten Sander

Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear

Berichtdoor SanderC5 » 24 Feb 2013, 12:25

peter koster schreef:denk dat spuiten wel wat goedkoper kan,ligt er een beetje aan bij welke spuitery je een prijs vraagt ,heb m'n voorbumper laten spuiten voor €225 terwijl een andere spuiter ( die voornamelijk voor verzekeringen werkt ) €650 vroeg :B): - en het zit er nog steeds op :D -en altijd rechtstreeks naar de desbetreffende spuitery zelf gaan nooit via een garage of mannetje laten doen scheelt een hoop ellende .en als er geen haast bij is en je de vette een tijdje kunt missen ,weet ik nog een goede spuiter in heinenoord ,die heeft ervaring met vette's .heeft er zelf een paar gehad .
en als je toch voor wrappen gaat kijk ff op de site van wrapaholic stonden ook op 100% beurs dat is een van de betere ,want ook hier geld weer er zijn heel veel cowboy's die ff snel geld willen maken.
in ieder geval veel succes en wijsheid .

Thanks voor de tips ! ik heb geen haast en ben rustig aan het rondkijken wat mijn opties zijn. Ik vind zelf spuiten te duur maar als ik de wagen laat wrappen wil ik wel een garantie dat het er strak uit gaat zien.
Groeten Sander

Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear

Berichtdoor SanderC5 » 24 Feb 2013, 12:27

Peer81 schreef:Ik zou er alleen over nadenken als mn eigen lak er compleet klote uitziet. Plastic kan nooit de diepte en glans van echte lak bijhouden.
Tevens in het roddelcircuit al gehoord dat sommige het wel erg snel doen en met een dun mesje de overlappende plastic doen wegsnijden, dan maar hopen dat ze niet in je originele lak gaan snijden ben je nog verder van huis.

Groeten Peter

Compleet valt mee , maar de wagen heeft hier en daar wat steenslag en heeft op de achterwielkast een aantal scheurtjes( waar de band tegenaan is gekomen toen er nog spacers tussen zaten) en dat begint mij te irriteren.
Groeten Sander

Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear

Berichtdoor peter koster » 24 Feb 2013, 12:50

kun je geen spotrepair laten doen?steenslag e.d. bij spuiten en uitpoetsen.en dan de hele auto profesioneel laten poetsen.ben je hooguit een paar 100 € kwijt lijkt mij.
peter koster
3rd gear

Berichtdoor SanderC5 » 24 Feb 2013, 13:24

Mwa ik ben niet zo van het bij spuiten , vrees dan toch voor kleurverschil.
En het zijn aardig wat kleine pitjes (steenslag) die ze dan moeten bijwerken.

+ met wrappen kun je er een andere kleur overheen doen en na een jaar of 5-6-7 weer :)
Groeten Sander

Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear

Berichtdoor Peer81 » 24 Feb 2013, 13:39

Ik zou een reparatie niet te snel laten afvallen. Vergeet de bedrijven die spot repair doen maar ga naar gasten die voor de hobby prof auto's doen poetsen. Gegarandeerd geen kleurverschil, injecteren met een naald daarna opschuren en polijsten en klaar :) Moet je natuurlijk wel een non metalic kleur hebben. Is maar een tip!

Groeten Peter
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor SanderC5 » 24 Feb 2013, 13:47

Peer81 schreef:Ik zou een reparatie niet te snel laten afvallen. Vergeet de bedrijven die spot repair doen maar ga naar gasten die voor de hobby prof auto's doen poetsen. Gegarandeerd geen kleurverschil, injecteren met een naald daarna opschuren en polijsten en klaar :) Moet je natuurlijk wel een non metalic kleur hebben. Is maar een tip!

Groeten Peter

Zoals ik al zei , is het ook leuk om er een ander kleurtje overheen te trekken :)
Groeten Sander

Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear

Berichtdoor bosp-corv » 24 Feb 2013, 14:24

peter koster schreef:kun je geen spotrepair laten doen?steenslag e.d. bij spuiten en uitpoetsen.en dan de hele auto profesioneel laten poetsen.ben je hooguit een paar 100 € kwijt lijkt mij.

Spotrepair met een zilver kleur kan je wel vergeten,daar beginnen ze niet eens aan,die kleur
krijgen ze er niet netjes op zonder kleurverschil.

Corvette, Fat N' Furious. It,s ok to drive a gas guzzler if it helps you get babes.
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1991 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor peter koster » 24 Feb 2013, 15:20

dus t is de c5 vd foto?vond t al raar in t c4 topic :D
peter koster
3rd gear

Berichtdoor SanderC5 » 24 Feb 2013, 16:50

peter koster schreef:dus t is de c5 vd foto?vond t al raar in t c4 topic :D

Klopt , ja ik had gezocht op wrappen en vond het onnodig om daar nog een topic over te starten !
Groeten Sander

Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear

Berichtdoor Jens » 24 Feb 2013, 18:54

Je kan ook een corvette in een andere kleur kopen :lol: c6je ofzo
Groeten, René
Chapter Capital city "De Polder"
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Jens
5th gear

Corvette: C6 coupe presicion red 435pk dyno'd

Berichtdoor peter koster » 24 Feb 2013, 21:03

nee z'n besluit staat volgens mij al vast :flaptong: het is alleen nog de vraag waar en wanneer :lolsmack:
peter koster
3rd gear

Berichtdoor SanderC5 » 24 Feb 2013, 21:29

peter koster schreef:nee z'n besluit staat volgens mij al vast :flaptong: het is alleen nog de vraag waar en wanneer :lolsmack:

hahaha :hr:
Groeten Sander

Gebruikers-avatar
SanderC5
5th gear

Berichtdoor SanderC5 » 24 Feb 2013, 21:29

Jens schreef:Je kan ook een corvette in een andere kleur kopen :lol: c6je ofzo

lol dat zit er voorlopig niet in :wauw:
Groeten Sander