Ruitenwisser motor analyse

Over de derde generatie Corvette (1968-1982).

Ruitenwisser motor analyse

Berichtdoor stgraveyard » 18 Jun 2024, 09:47

Hallo allemaal,

Na 10 jaar terug met de Vette bezig. Ik zou deze nu graag helemaal rijklaar krijgen en begin met de electronica. Ik ken hier echter weinig tot niets van. Ik heb ondertussen veel gelezen en videos bekeken hoe ik de 'wiper motor' moet testen. In bijlage een foto. Ik doe de 'wilcox bench test'. Maar bij mij gaat er iets mis of ik begrijp het niet. Ik verbind de positieve pool van een batterij met nr 2 en nr 5 (op foto). Dan verbind ik de aarding (nr 4) met de negatieve pool van de batterij. Normaal zou er dan niets mogen gebeuren, maar bij mij begint de motor dan in de snelste stand te draaien. Als ik dan een negatieve verbind met nr3 en dan nr1, dan krijg ik 'slow speed'. Maar het lijkt mij dat ik de motor gewoon niet in 'park' kan zetten (ik hoor ook helemaal geen klik geluid). Als de motor constant draait, zou je zeggen dat er iets mis is met de aarding. Maar hoe kan er iets mis zijn met de aarding als je de motor apart test zoals ik nu doe?

Ik heb de motor ook nog niet kunnen openmaken, ik heb die verdomde maat van dopsleutel niet. Ik heb hem nu besteld (een 6.5mm hoop ik). Ik zal nog een video posten van mijn geklungel. Maar heeft iemand met meer kennis misschien al een idee?

Alle hulp is van harte welkom.

Oh ja, en als je op de foto kijkt zie je 2 cirkels met een verbinding. Hier heeft de vorige eigenaar(?) ooit een verbinding gemaakt, ik heb dit verwijderd (ook getest met verbinding maar zelfde resultaat). Dat begrijp ik al helemaal niet waarom dit nodig was.

mvg,
Maarten
Bijlagen
kleiner.jpg
stgraveyard
2nd gear

Terug naar C3 techniek