Knerpende achteras

Over de derde generatie Corvette (1968-1982).

Knerpende achteras

Berichtdoor Hajeth » 20 Aug 2020, 19:03

Hallo beste mensen
Mijn C3 uit 79 gaat na ongeveer tien kilometer rijden in de achteras knerpende geluiden maken in een bocht en bij het achteruit rijden.
Ik heb hem op een bok gezet en de banden eraf gehaald:
De lagers lijken goed.
De remmen lopen niet warm
Beide Assen trillen Een beetje bij het gas geven (mag dat.)
Differentieel heeft olie
Als ik de handrem langzaam aantrek is er een punt waarbij het wiel schokkend gaat draaien.
Her ronddraaien van de as in zijn neutraal gaat moeizaam. Met name achteruit. Hoort dat?

Wie O wie kan me een tip geven.

Bedankt alvast
Harry
Hajeth

Re: Knerpende achterasO

Berichtdoor BigBlockBerry » 21 Aug 2020, 08:06

Ik weet even de naam van het product niet, maar ik zou de toevoeging van de LSD even bijvullen....
Berry

AfbeeldingAfbeelding

When i die, i will go to heaven,
in my bigblock 427
Gebruikers-avatar
BigBlockBerry
HCC voorzitter

Corvette: '69 427 Le Mans Blue, ex 93 coupe polo green

Berichtdoor Worship79 » 24 Aug 2020, 23:41

Ik zou de diff olie vervangen; gebruik hierbij ook het GM limited slip additief. Dat is de goedkoopste eerste zet denk ik, was bij mij meteen ook de oplossing destijds :)
383 stroker, retro roller cam, forged pistons, edelbrock top end.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3

Berichtdoor Cenobyte » 25 Aug 2020, 09:17

En als het dat niet is dan kan een versleten kruiskoppeling in de aandrijfas de boosdoener zijn?
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor Worship79 » 02 Sep 2020, 23:48

Cenobyte schreef:En als het dat niet is dan kan een versleten kruiskoppeling in de aandrijfas de boosdoener zijn?

Dat zou ook kunnen inderdaad.
Worship79
6th gear

Re: Knerpende achteras

Berichtdoor Drekovski » 28 Mei 2021, 19:39

Ik heb net het zelfde probleem.
Drekovski

Berichtdoor blauwmarc » 29 Mei 2021, 17:36

Ik had een slijpend metaal geluid, bleken de kruiskoppeling en te zijn.
Gebruikers-avatar
blauwmarc
4th gear

Corvette: corvette 1973 en een 1976 project

Berichtdoor Diker » 03 Jun 2021, 08:34

Hallo,
Had ik ook, volgende gedaan :
-olie differentieel laten vervangen met toegvoeging speciaal voor differentieel (welke weet ik niet)
-dan de gouden tip van de garagist : "achtjes draaien". Dus gewoon op een parking al rijdend een acht vormen, een aantal keer na mekaar !
Dit laatste was voor mij de oplossing !!! Ik draai de achtjes trouwens met regelmaat nu ik weet dat het helpt.
Diker

Berichtdoor Worship79 » 04 Jun 2021, 14:26

Diker schreef:Hallo,
Had ik ook, volgende gedaan :
-olie differentieel laten vervangen met toegvoeging speciaal voor differentieel (welke weet ik niet)
-dan de gouden tip van de garagist : "achtjes draaien". Dus gewoon op een parking al rijdend een acht vormen, een aantal keer na mekaar !
Dit laatste was voor mij de oplossing !!! Ik draai de achtjes trouwens met regelmaat nu ik weet dat het helpt.

:D :hr:

Limited slip additive is wat je toevoegen moet. GM 88900330. Mogelijk is er ook alles-in-een olie.
Worship79
6th gear

Berichtdoor GelRed » 18 Okt 2021, 08:59

Many paid cleaning providers say they've mastered the art of quick, efficient cleaning. It is sometimes true, but you do pay them to wash, so you expect fast support. Not everyone can shell out money for cleaning or maid solutions. So how do that you do your rate cleaning? Continue reading and try these guidelines in cleaning your house quickly and economically. Establish a daily, weekly, seasonal, and monthly home cleaning schedule. Include the time of the day at which you will execute the chore absorbent. You'll use this list as your cleaning guide weekly. Remind yourself of a seasonal or seasonal job a few days before the actual job needs to be done Baby Wipes Suppliers
GelRed

Berichtdoor GelRed » 18 Okt 2021, 09:05

In the conventional nonwoven fabrics industry, the spunlace process modifies the material's pore composition by changing the areal density Baby Wipes Suppliers, web angle, and spunlace strength; polyester and viscose are used as raw materials for insertion—wetness observation, study dressing spunlace base cloth pro.
The impact of hydrophobicity and pore structure affects the moisture permeability of the dressing; compared to the sample's moisture permeability with two typical commercial dressings.
The dressing with excellent moisture permeability provides a reference for the design to explore the changes in the traditional nonwoven fabric's moisture permeability when the material and pore structure change for the design Newborn Towels. The dressing with excellent moisture permeability provides reference.design. The dressing with excellent moisture permeability provides reference.
GelRed

Terug naar C3 techniek