Coole nieuwe computer

Leuke Corvette-gerelateerde websites of wallpapers gevonden? Geinige game op je computer? Laat het hier weten!

Coole nieuwe computer

Berichtdoor Cenobyte » 28 Sep 2006, 16:21

Mijn iMacje was al weer dik 2 jaar oud en voor een zware computerverslaafde als ik is dat antiek :D

En daarbij: ik was ondertussen weer tegen een nieuwe machine aangelopen! :grin:

De keuze is gevallen op... een iMac!

Op het eerste gezicht exact dezelfde computer als ik al had, maar er zijn erg veel verschillen. Zo heeft de nieuwe machine een ingebouwd 24" (!!) breedbeeldscherm, een iSight camera en afstandsbediening voor foto's, DVD's, films op HD en muziek. Verder zit er een halve Terabyte aan harddiskruimte in (500Gb) in.

Dan is de oude G5 PowerPC processor vervangen door de Intel Core Duo 2 processor, dus een chip met 2 processoren. Dit maakt de iMac haast 4x sneller dan zijn voorganger. Omdat het een Intel processor is met de nieuwste Intel Virtualisatietechniek, kan de processor ook native twee operatings systems tegelijkertijd naast elkaar draaien! Dat betekent dat je niet alleen gewoon op kunt starten in Mac OSX of in Windows, maar dat als je opstart in Mac OSX je zelfs Windows programma's kunt opstarten! Deze programma's worden niet (langzaam) geëmuleerd, maar draaien op volle snelheid dankzij de Core Duo 2. Best of both worlds!

Afbeelding

Het grote voordeel is verder dat de hele computer in je monitor zit ingebouwd. Het hele apparaat maakt daarbij haast geen (ventilator- en harddisk-) geluid, ondanks de gigantische power die onder de 'motorkap' zit. Ook geen grote kasten meer onder je bureau dus of het graaien naar cd's of kabels onder je bureau :grin:

Uiteraard zit er alles op en aan wat een moderne computer moet hebben: WiFi, Bluetooth, 10/100/1000 Gigabit Ethernet, FireWire400 en 800, USB2.0 en een snelle Nvidia videokaart om de 1920 x 1200 pixels aan te sturen.

Sjonge, die twee weken levertijd gaan lang duren...
:hr:
Laatst bijgewerkt door Cenobyte op 28 Sep 2006, 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor Ed » 28 Sep 2006, 16:24

Pfiesieat mee de nieuwe pjoeter! :bier:

Mar ja, blijft een appel heh... :grin: :D
*-*-*-* Greets, Ed *-*-*-*

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ed
Moderator

Corvette: 2003 50th AE Indy 500 Pacecar

Berichtdoor Cenobyte » 28 Sep 2006, 16:27

Ed schreef:Pfiesieat mee de nieuwe pjoeter! :bier:

Mar ja, blijft een appel heh... :grin: :D

Ja, maar hij lust nu ook Windows :bier:
euh, alsof ik dat wil draaien hehehe. Maar even serieus: ik kan nu inderdaad ook die FTD-software op de Mek draaien en NewsbinPro om te neerladen. De PC kan eindelijk de meterkast uit!

Kom over een paar weken (als tie dan hopelijk al binnen is, want die bakken zijn blijkbaar niet aan te slepen) maar eens kwijlen :P:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor umfufu1 » 28 Sep 2006, 16:37

kan je er ook mee telebankieren en 3d games mee spelen? :grin:

Erik
Gebruikers-avatar
umfufu1
5th gear

Corvette: 1968 L71 Coupe, 1969 L46 Convertible, 2002 Z06

Berichtdoor Henri 91EXP » 28 Sep 2006, 18:21

Poe hee, lekkere bak hoor!!! :bier:
Henri - 1/64 modelauto webshop: http://www.tinytoycars.com
Henri 91EXP
7th gear

Berichtdoor Corvette Maniac » 28 Sep 2006, 18:24

Klinkt allemaal erg lekker idd...

Maar ja, blijft een Mek... :wink:

Nieuw 24-inch breedbeeldscherm van filmkwaliteit
Maak kennis met de nieuwe 24-inch iMac, de ultieme alles-in-één-ervaring. Met een weergavegebied dat 30% groter is dan het 20-inch model en een geavanceerde videokaart van NVIDIA, is de 24-inch iMac ideaal voor het bekijken van films en diavoorstellingen, werken met veel paletten en vensters -
of om gewoon indruk te maken op vrienden.
Vette groeten, Koen aka Corvette Maniac

- - Chapter Twente - -
Afbeelding
Vids: http://www.youtube.com/corvettemaniac
Gebruikers-avatar
Corvette Maniac
Moderator

Corvette: 2002 Electron Blue C5 Z06 w/ mod. red interior

Berichtdoor Cenobyte » 28 Sep 2006, 19:17

umfufu1 schreef:kan je er ook mee telebankieren en 3d games mee spelen? :grin:
Erik

Yess, dat werkt nu perfect! Want laten we eerlijk zijn: Mac's zijn heerlijk voor vanalles en nog wat en er zijn nog steeds 0,0 virussen actief op de Mac, maar games? Nee, die zijn er haast niet. Dus als ik nu lekker ouderwets wil Quaken of ongegeneerd GTA wil spelen, dan boot ik het apparaat in Windows XP en heb ik een machine met een loeisnelle Nvidia grafische kaart en scoor ik onwaarschijnlijke framerates :grin:

Telebankieren kan overigens wel perfect op de Mac, in Firefox, in Safari (of in Exploder, voor de sadomasochisten onder ons :wink: )

of om gewoon indruk te maken op vrienden.

Hehe, you got me. Och, laten we eerlijk zijn: eigenlijk is een Mac gewoon de Corvette op computergebied! :D
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Peer81 » 28 Sep 2006, 19:27

Hehe ze beginnen het eindelijk door te krijgen bij Mac :wink:
Maar laat mij nog maar gewoon een normale pc hebben, zit ook windows op :wink: en als ik iets wil wisselen kan de monitor gewoon blijven staan :grin:

Groeten Peter.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor Petra » 28 Sep 2006, 19:33

Dus als ik het goed begrijp stapt MAC van zijn geloof af en gaat richting PC.

Petra
http://www.corvette-info.nl

Afbeelding

Proud owner of: '62 '66 '69 Corvette
Gebruikers-avatar
Petra
4th gear

Berichtdoor Cenobyte » 28 Sep 2006, 21:04

Petra schreef:Dus als ik het goed begrijp stapt MAC van zijn geloof af en gaat richting PC.

Nee hoor Petra, gelukkig niet. Ik zou er niet aan moeten denken: zo'n mooie Mac waar alleen nog maar Windows op draait :D

Nee, Apple geeft zijn gebruikers (en vooral de mensen die willen gaan switchen en die nog twijfelen) antwoord op een paar wensen:
- kan ik mijn in het verleden gekochte (Windows) software blijven gebruiken?
- kan ik (Windows) games draaien op een Mac?

Dat alles kan nu dus! Heel veel mensen (waaronder bijv. mijn neef) durfden de switch niet aan. Ze zijn bang dat ze niet kunnen wennen aan Mac OSX, dat ze niet alle software kunnen vinden die ze nodig hebben, dat ze geen spelletjes meer kunnen kopen voor de Kids, dat ze geen bestanden meer kunnen lezen van de pc's op hun werk, enz. enz. Hij wilde graag een Mac, maar durfde niet en kocht een PC (had laatst weer 8 virussen op zijn bak, die ik eraf kon komen halen...)
Sinds de Intel Mac kun je voortaan dus gewoon alles op je Mac: OSX draaien, Windows en Linux.

Wat is het resultaat? Mensen durven gemakkelijker over te stappen, want er zijn totaal geen risico's meer! In de praktijk knutselen de switchers vaak nog even door in Windows (is vertrouwd) en experimenteren ondertussen wat in Mac OSX. De meeste switchers stappen hierbij binnen enkele maanden (vaak sneller) volledig over op OSX en starten alleen Windows nog af en toe op om te gamen.

Overigens is het geen keuze van Apple om Windows op een Mac te draaien. Sinds er echter een Intel processor in de Mac's zit, is het technisch mogelijk en heeft Apple gewoon de hackers voor willen zijn door zelf de mogelijkheid op een perfect geintegreerde manier aan te bieden. Andersom kan niet: Mac OSX zal nooit op een Dell of andere PC draaien.

Peter schreef:Maar laat mij nog maar gewoon een normale pc hebben, zit ook windows op en als ik iets wil wisselen kan de monitor gewoon blijven staan

Oh, maar als je dat graag wil dan koop je gewoon een Mac Mini: ook leverbaar met Intel Core Duo, zo groot als 5 opgestapelde CD-hoesjes en voorzien van DVD-brander en dikke harddisk. Gewoon een ouderwetse PC monitor en idem toetsenbord en muis aansluiten en gaan met OSX en Windows! :D

Apple is goed bezig :op:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Peer81 » 28 Sep 2006, 21:41

"It's an amazing discovery Mike!"
"Sure is Jim" :D

Groeten Peter.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Peer81
Moderator

Berichtdoor VetteFreak » 28 Sep 2006, 21:57

Ik ga dit keer eens niet zeiken... :D
Ik ken deze bak en ik moet zeggen.. ik ben pretty impressed. Mijn zwager werkt in Canada voor Mekkintosj en die heeft me de uitslagen van een paar zeer professionele benchmarks laten zien..
Omwille van mijn werk moet ik natuurlijk wel pro-Microsoft en dus PC zijn.. maar ik was eerder stiekum al een beetje onder de indruk van de laatste Macbook en ook de Mac-mini vind ik niet gek... maja.. dat enge OS he... :D

Nice toy dude ! :B):

:shock:
Grtz,

Thijs
-----------------------------------
.....
-----------------------------------
Gebruikers-avatar
VetteFreak
7th gear

Corvette: 1978 Silver Anniversary

Berichtdoor Cenobyte » 28 Sep 2006, 22:07

VetteFreak schreef:Ik ga dit keer eens niet zeiken... :D
Ik ken deze bak en ik moet zeggen.. ik ben pretty impressed. Mijn zwager werkt in Canada voor Mekkintosj en die heeft me de uitslagen van een paar zeer professionele benchmarks laten zien..
Omwille van mijn werk moet ik natuurlijk wel pro-Microsoft en dus PC zijn.. maar ik was eerder stiekum al een beetje onder de indruk van de laatste Macbook en ook de Mac-mini vind ik niet gek...

Op zich kun je nu best pro-Apple en pro-Microsoft tegelijk zijn, er zijn al vele Mac kopers die gewoon een fraaie of/en snelle PC willen en alleen Windows draaien hoor :D

De MacBook Pro (Apples pro-line notebook) is bij introductie door verschillende PC (!!) magazines uitgeroepen tot de snelste Windows laptop op dat moment. De nieuwe Mac Pro (Apple's professionele tower model) gaat straks uitkomen met 4 Intel Core Duo 2 chips, dus met 8 (acht!!) processorcores en zal dan wellicht tot de absolute top van snelste computers behoren. Daarom zullen veel powerusers zo'n bak aanschaffen en er doodleuk Windows op draaien, als hun doel dat eist.

Er komt dus een hele nieuwe doelgroep bij voor Apple: mensen die een supersnelle of erg mooie Windows computer willen :D

Nice toy dude ! :B):
:shock:

Thanks!!
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Pete.Z » 29 Sep 2006, 18:38

Mooi Mario!!

Ik blijf nog even op de 20",ik geloof niet dat de belasting 3 computers kopen in een jaar tijd als nodig ziet..... :D

Mijn volgende gaat zeker ook een 24" worden. :op:
Pete.Z
4th gear

Berichtdoor Cenobyte » 30 Sep 2006, 14:52

Pete.Z schreef:Mooi Mario!!
Ik blijf nog even op de 20",ik geloof niet dat de belasting 3 computers kopen in een jaar tijd als nodig ziet..... :D

Nee, daar zullen ze niet happy mee zijn :wink:
Ik heb die nieuwe 24" ook gewoon op mijn bedrijf gekocht, ik moet toch een beetje thuis kunnen werken. :grin:
Mijn "oude" 20" gaat naar het kantoor, wordt mijn nieuwe werkplekcomputer, kan ik daar ook fijn Maccen. Het wordt de tweede Mac in ons bedrijfsnetwerk (mijn PowerBook hangt ook regelmatig aan het netwerk) en zeker niet de laatste.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Pete.Z » 01 Okt 2006, 12:54

Ik heb hier nu een G4 Powermac,Mac Mini en dus de imac 20" draaien.

Volgend jaar kan ik er wel weer een afschrijven denk ik........ :P:
Pete.Z
4th gear

Re: Coole nieuwe computer

Berichtdoor Pete.Z » 25 Feb 2023, 14:09

Krijg ik een notificatie dat er gereageerd is op een topic dat ik volg….. :D :D
Pete.Z
4th gear

Berichtdoor Cenobyte » 06 Mrt 2023, 18:28

Volgens mij reclame die door een moderator meteen gewist is :D

En heb je nog steeds Apple computers? Ik heb inmiddels (bijna) de complete iMac lijn bij elkaar verzameld: van de Bondi Blue tot en met de allerlaatste Intel iMac, ik heb al mijn oude Macjes bewaard :mrgreen: . De Apple Silicon iMac heb ik even overgeslagen omdat ik op een 27" wacht.
:B):
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Pete.Z » 06 Mrt 2023, 23:02

Hi Mario,
Nog steeds Apple gebruiker, alleen de laptop van mijnwerkgever draait op Windows, ivm diagnose programma en andere software.
Maar prive alles Apple, alleen verzamelen ben ik mee gestopt
Pete.Z
4th gear

Berichtdoor Pete.Z » 09 Mrt 2024, 15:07

Zo om het jaar ben ik hier dus weer. :mrgreen:
Pete.Z
4th gear

Terug naar Computer & internet